Akkumulátor, Napelem, Szélturbina
.... "Elektromos autók és a zöld forradalom, érdemes közelebbről
szemügyre venni az akkumulátorokat, de a szélturbinákat és a napelemeket is.
AKKUMULÁTOR:
Egy tipikus elektromos autó akkumulátor ezer fontot nyom, nagyjából akkora, mint egy bőrönd. 25 font lítium, hatvan font nikkel, 44 font mangán, 30 font kobalt, 200 font réz és 400 font alumínium, acélt és műanyagot tartalmaz. Több mint 6000 egyedi lítium ion sejt van benne.
Minden BEV elem elkészítéséhez 25 000 font sót kell feldolgoznod lítiumhoz, 30 000 font ércet kobalthoz, 5000 font gyantát nikkelhez és 25 000 font ércet rézből.
Összesen 500.000 fontnyi földet kell kiásnod egy akkumulátorért. "
NAPELEMES rendszerek problémái:
" a szilikátot a panelekhez használt szilíciummá alakítják. Az elegendő tiszta szilícium előállításához sósavval,
kénsavval, fluoriddal, triklórotánnal és acetonnal kell kezelni.
Továbbá szükség van galliumra, arzenidre, réz-indium-gallium-diszelenidre és kadmium telluridra,
amelyek szintén erősen mérgezőek.
A szilikonpor veszélyt jelent a dolgozókra, és a csempék nem hasznosíthatóak újra.
A SZÉLTURBINÁK:
" költség- és környezetrombolás szempontjából : Minden szélmalom 1,688 tonnát nyom
(23 ház súlyának megfelelő) és 1300 tonna betont, 295 tonna acélt, 48 tonna vasat, 24 tonna üveggyapot
és a nehezen megnyerhető ritka : Neodym, Praseodym és Dysprosiumot.
A három penge mindegyike 81 000 fontot nyom, élettartama 15-20 év, ami után pótolni kell őket.
Használt rotor lapátokat nem tudjuk újrahasznosítani.
A „Going Green” utópisztikus ideálnak hangozhat, de ha reálisan és pártatlanul nézzük a rejtett és beágyazott költségeket, rájöhetünk, hogy a „Going Green” több kárt okoz a Föld környezetében, mint amilyennek látszik. Mindegyik. "
- svéd kutatónő írása