Míg az utakon közlekedő elektromos járművek nettó negatív hatással vannak a szén-dioxid-kibocsátásra, gyártásuk során a szén-dioxid kibocsátás intenzív. A Berylls Strategy Advisors kutatása szerint :
egy 500 kg tömegű elektromos autó akkumulátorának gyártása
74%-kal több szén-dioxidot bocsát ki, mint egy hagyományos autó gyártása Németországban.
egy 2019-ben Németországban vásárolt, 40 kilowattórás (kWh) akkumulátorral szerelt, középkategóriás elektromos autónak 52 000 km-t kellene megtennie, mielőtt élettartama alatti károsanyag-kibocsátása az összehasonlító dízel- vagy benzinmotoros járműveké alá csökkenne. Luxus elektromos járművekhez nagy akkumulátorral (120 kWh), amely 230 000 km-re nő.
Az elektromos járművekhez kapcsolódó szén-dioxid-kibocsátás annak az országnak az energiaszerkezetétől függ, amelyben gyártják és behajtják őket. Ha az országban a villamos energia nagy részét fosszilis tüzelőanyagok elégetésével állítják elő, akkor az adott jármű szénlábnyoma nagyobb lesz. A legtöbb elektromos autó akkumulátort olyan országokban gyártják, mint Kína , Thaiföld , Németország és Lengyelország, amelyek mindegyike jelentős mennyiségű, nem megújuló áramforrással működik.
https://greenfo.hu/hir/az-akkumulatorok-gyartasanak-felhasznalasanak-es-ujra-hasznositasanak-kornyezeti-hatasai/